Organisering

Avd. 3 Turn og Tropp (Turngruppen)

Turngruppen er en av 4 avdelinger i Asker Turnforening. Avdelingen er en selvstendig økonomisk enhet. Asker Turnforenings overordnede ledd er Oslo/Akershus Gymnastikk og Turnkrets og Norges Gymnastikk og Turnforbund, vi betaler medlemsavgift for alle våre medlemmer til disse to organisasjonene. Som en offisiell idrettsorganisasjon i Norge er vi selvsagt medlem av Norges Idrettsforbund og følger de regler og retningslinjer som gjelder for idrett i Norge.

Turnkomité

Turngruppen har en aktiv komite som sammen med hovedtrener sørger for driften av Turngruppa. Komitéen har ansvar for gruppas handlingsplan, budsjett og økonomioppfølging, sørger for at vi har ansatt trenere til alle treningsgruppene, organiserer dugnader og arrangementer, gjør det praktiske arbeidet ved reiser og konkurransedeltagelse andre steder.

Foreldrekontakter

Hver treningsgruppe for våre konkurransepartier har sin foreldrekontakt. Foreldrekontaktens oppgaver er å videreformidle aktuell informasjon til gruppa, samt være et bindeledd mellom trenere og Turnkomité og foreldre.