RG-gruppa i Asker Turnforening

Asker Turnforenings RG-gruppe er en av landets mest aktive. Vi har de siste årene hatt 70 – 100 utøvere hvert år som har konkurrert på ulike nivåer nasjonalt og internasjonalt.

FAKTA:

• RG kom til Norge i 1967.
  • Det første navnet var Gymnastique Moderne (GM), i 1980 ble navnet Rytmisk Sportsgymnastikk (RS) og i 2004 skiftet navnet til Rytmisk Gymnastikk (RG)
  • Asker deltok første gang i denne grenen i 1978.
  • Asker har arrangert 8 Norgesmesterskap i RG.
  • Asker har vunnet junior tropp i NM: 22 ganger.
  • Asker har vunnet senior tropp i NM: 18 ganger
  • 17 utøvere har blitt Norgesmestere individuelt.
  • 4 utøvere (Lene Bergersen, Marte Dobbertin Gram, Yngvild Rømke og Emilie Holte) har fått Kongepokalen.
  • Asker har 9 ganger blitt Nordisk mester i tropp.
  • Yngvild Rømcke ble Nordisk mester for junior i 2008.
  • Emilie Hvidsten Swensen ble Nordisk mester i senior ring i 2016.
  • Asker har deltatt som klubbtropp i 6 Europamesterskap.
  • Asker står som arrangør av ”Glade RG-dager”, Norges største årlige RG-arrangement, i 2016 arrangerte vi for 26. gang.
  • RG-gruppa har en egen facebookside: RgAskerTurnforening Facebook

Yngvild Rømcke - vinner av kongepokalen i 2011

Årsmøte avholdes på Scandic hotel mandag 18. mai klokken 18.00

Da myndighetene nå har åpnet opp for at man kan samle 50 personer under samme tak, ønsker vi å kunne gjennomføre årsmøtet på Scandic hotel i Asker. Grunnet begrenset antall må vi i den sammenheng ha påmelding. Frist for påmelding er mandag 11. mai kl 12.00, og påmelding sendes til e-post adresse: adm@askerturn.no

06.05.2020
- MP

Etter Regjeringens pressekoneranse i går, 24. mars ble det lagt frem at de strenge restriksjoner fortsetter. Noe som betyr at haller, gymsaler og fellestreninger uteblir til over påske.

Administrasjonen jobber fremdeles og besvarer de henvendelsene som måtte komme.  I tillegg til dette benytter våre trenere seg av å sende ut treningstipps til ulike grupper i foreningen vår - vi prøver å gi et treningstilbud til våre alle aktive. Enten via FB, mail eller her på vår hjemmeside.

Vi oppfordrer også alle til å besøke vår youtube kanal: https://www.youtube.com/channel/UC8rxkDRMYCmHNrGpWCDixwg

Ta godt vare på deg selv og dine i denne spesielle tiden vi nå er inne i

Hilsen

Monica Pfeuti

Daglig leder

25.03.2020
- Monica Pfeuti

Barneidrettsforsikring dekker nå også egentrening.

NIF har åpnet opp for at barneidrettsforsikringen også dekker egentrening hjemme nå som ingen har lov å drive med organisert idrett. Du kan lese mer om dette på NIF sine sider.

25.03.2020
- Monica Pfeuti

Vi gjør oppmerksom på at vi per nå ikke har hørt om personer på kurs eller trening som er smittet av korona, MEN vi velger allikevel å AVLYSE ALLE våre partier.

Partiene vi holder stengt er følgende:

Gla` trimmen, RG akademiet, RG for alle, RG diamanter, RG perler, RG mini-rekrutt, apparatturn jenter krets 8-9 år, aspirant jenter og gutter, turn for alle, apparatturn jenter 8-10 år, bounce, gymX voksne, alle barnepartier som er på barneskolene; Heggedal, Rønningen, Jansløkka,Bondi og Borgen skole samt alle våre konkurransepartier.

Vi holder våre medlemmer fortløpende oppdatert, både her på hjemmesiden og via FB.

Vi ønsker alle en god helse, og at dere passer på hverandre med god håndvask og hygiene.

11.03.2020
- Monica Pfeuti

I helgen reiste en stor del av askers RG-jenter på konkurranser, både innlands og utenlands.

To av jentene våre var med landslaget på konkurranse i Bucuresti.

Vi hadde 8 jenter på konkurranse i Bulgaria, og to rekrutter i Stavanger.

24.02.2020
- Eir Helena B. Gimse