Oversikt over treningstilbud

Litt om treningstilbudene i RG-gruppa

Rytmisk Gymnastikk er verdens vakreste idrett. Vi bruker småapparater som tau - ring - ball - køller og vimpel, og vi beveger kroppen vår på ulike måter nesten som i dans. Treningen er veldig allsidig; vi hopper, danser, gjør akrobatikk som i turn, snurrer rundt i piruetter som en ballettdanser, trener på balanse, bevegelighet og styrke.

Rytmisk Gymnastikk gir barna fin holdning og en veldig god koordinasjon. Alle barna kan være med på show og oppvisninger.

Askers RG gruppe har vært på Norges-toppen i en årrekke og har en mengde norske mestere å vise til. Vi har plass til flere som har lyst til å drive med denne fantastiske idretten, for gøy og motorisk trening i første omgang og for større utfordringer og eventuelt konkurranseaktivitet senere.

RG-perler Er partier for de yngste (4-5 år) som trener i Askerhallens Ballettrom. Her har vi små treningsgrupper og et hyggelig miljø der barna får danse, prøve RG - apparater, turne, leke og utfolde seg til musikk. Vi lærer også litt enkel disiplin.

Timene er 40 min. lange. For høsten 2021 har vi tilbud om perlepartier mandag og torsdag.

RG for alle: Er partier for barn i småskolealder. Partiene gir en lekbetont innføring i idretten Rytmisk Gymnastikk (RG). Der barna får prøve alle apparatene som benyttes i RG. Tau – Ring – Ball – Køller – Vimpel.  Vi øver også på enkel akrobatikk og utvikler motoriske og fysiske egenskaper gjennom dans, aktivitet, glede og fellesskap. RG for alle partiene trener i Askerhallen på tirsdager.

Showdans og RG: Er et nytt konsept som innføres fra høsten 2021. Etter moderne musikk får barna lære enkle morsomme dansekoreografier som etter hvert kan vises i våre show og oppvisninger. I noen av koreografiene har vi med oss RG-apparater.

Vi gir barna bevegelsesglede, og utfordringer gjennom glede og fellesskap.

Vi har Showdans og RG på Billingstad skole mandager, på Borgen skole onsdager og i Askerhallen lørdager.

ShowDans: Er parti for 5.-8. klassinger som har lyst til å danse, øve inn koreografier rettet mot ulike show og oppvisninger. Vi har profesjonelle dansepedagoger som utvikler koreografiene etter moderne musikk, vi øver også på danser fra ulike musicals.

Vi har tilbud om Showdans på Borgen skole onsdager og i Askerhallen lørdager.

Minirekrutt: Er partiet for de som ønsker å lære litt mer i idretten Rytmisk Gymnastikk ved å trene 2 ganger pr uke. Mini-rekruttene trener i Askerhallen tirsdager og på Borgen skole onsdager. Her får barna lære enkle program til musikk og de får lære triks med tau – ring – ball – køller og vimpel. Vi koreograferer også program som jentene utfører sammen i tropp. Mini-rekruttene får også muligheter til å delta i små oppvisningskonkurranser, både internt i klubben og i kretsen. De får også delta på vårt store årlige arrangement Glade RG-dager.

Rekrutt: Vi har en stor og aktiv konkurransegruppe i Rytmisk Gymnastikk. Er du interessert i å drive med konkurranser, og utvikle deg som gymnast, ta kontakt med hovedtrener Bente Bjanes tlf:92026364, eller send mail til rgaskerturn@gmail.com

MTOTFLS

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket