NM i Rytmisk Gymnastikk

Asker fikk 31 medaljer og kongepokal i årets Norges Mesterskap i Rytmisk Gymnastikk!

2021-10-07
kfieldha

Endelig fikk våre flotte juniorer og seniorer deltatt NM, etter ett og et halv år med Pandemi. OG «WOW», for en innsats alle gymnaster og trenere har gjennomført. Vi drar fra Njårdhallen med 31 medaljer og en kongepokal!

Vår yngste deltager i NM stakk av med gull i Yngre Junior Mangekamp.  Olava kvalifiserte seg også til ring, ball og køller finalen, og ble belønnet med sølv i køller og bronse i ball! Gratulerer, Olava!

I Junior klassen hadde vi fire flotte gymnaster på startlisten. Mathilde hadde sterke kjøringer og gikk helt til topps mangekampen med god margin. I finalen fikk Mathilde gull i køller, og sølv i ball og vimpel!  Malena strålte på teppet og fikk en velfortjent 4. plass i mangekampen. Med det kvalifiserte hun seg til 3 finaler og fikk bronse i ring! Erle har i helgen vist sikkerhet og progresjon. En fin 6.plass i mangekampen, sølv i ring og bronse i køller ble belønningen! Mathea fikk vist sin flotte utstråling og endte på en flott 7.plass, finaleplass i ring, ball og køller, der hun ble nr 4 i samtlige.

4 gymnaster blant de 7 beste i juniorklassen er over det vi forventet på forhånd!

Hurra for dere jenter som sammen med Olava fra yngre junior tok et klart gull i lagkonkurransen.

Våre flotte seniorer viste hva de var gode for i helgen! Josephine leverte, hun stakk av med en overlegen seier, og kongepokalen i mangekampen! Gratulerer! Dette er kongepokal nr 2 til Josephine.

Dessverre ble hun syk og kunne ikke delta i søndagens finaler, store og viktige oppgaver venter på Josse senere i høst når hunsetter kursen mot VM i Japan!

Anna viste sikkerhet og tok sølv medalje i mangekampen! På søndagen viste hun seg fra sin sterke side og vant både ring, ball og køller etter flotte kjøringer!

Fredrikke tok en fin 3.plass i lørdagens mangekamp og dermed var pallen vår! I finalene søndag tok hun sølv i samtlige finaler.

Lotte ble nr 4 sammenlagt, en seier etter å ha slitt med Covid-19, for kort tid siden. Ekstra hyggelig at det ble full klaff i vimpel og gull i denne finalen!

Josefine er vår stødige all-around gymnast, ved siden av å ta 3 gull sammen med sine troppsvenninner ble Josefine nr 6 i mangekampen lørdag! Hun kvalifiserte seg opprinnelig til 2 finaler, men da Josse måtte trekke seg ble det også finale i ball! Josefine var ikke snauere enn at hun kapret bronsen i ballfinalen!

5 gymnaster blant de 6 beste i senior NM, vi er super stolt av laginnsatsen!

Josephine, Anna, Fredrikke, Lotte og Josefine vant med dette et soleklart gull i lagkonkurransen.

Seniortroppen viste seg flott på teppet i Njårdhallen. Gratulerer med 3 gull til Mathilde, Helene, Majka, Josefine og Karoline!

Til slutt gratulerer vi våre flotte duo/trio lag, det ble sølv i seniorklassen til Emilie og Majka og gull i juniorklassen til Malena, Mathea og Olava.

Alt i alt super innsats av alle jentene våre!

Takk til Njård for et flott arrangement og til alle Asker-fans som bidro til å skape god stemning i Njårdhallen!