Åpne partier

Gutter%20trening%201.jpg

Vi i Asker Turnforening er en av landets ledende klubber i Apparatturn.

Åpne partier i apparatturn er tilpasset nybegynnere og litt øvet. Dette er et tilbud for jenter og gutter mellom 4 til 14 år.

Barna trener på grunnleggende basisferdigheter, styrke og koordinasjon, og barna vil lære seg turnelementer. Treningen organiseres av våre dyktige trenere og vil gi et godt grunnlag for hvilken som helst idrett senere.

Se info for kjøp av turndrakt, klubbkolleksjon og defileringsdress HER

Se oversikt over våre Åpne partier HER

Se påmeldingsinfo HER

Dersom spørsmål tar vi imot henvendelser på mail: Alexander.Sunde@askerturn.no

Konkurransepartier

Konkurransepartiene er for jenter og gutter som allerede vet at de har lyst til å bli gode. Vi har partier på krets/regionalt nivå, samt grupper på nasjonalt og internasjonalt nivå.

Les mer om våre Konkurransepartier HER

Hva er apparatturn

Turn kvinner og turn menn, apparatturn for kvinner og menn, er to av NGTF sine tre Olympiske grener (sammen med Rytmisk gymnastikk). Turn kvinner består av 4 apparater; hopp, skranke, bom og frittstående. Turn menn består av 6 apparater; frittatående, bøylehest, ringer, hopp, skranke og svingstang. Det konkurreres i mangekamp (alle apparater), lag eller enkelt apparater.

Les mer om de ulike apparatene HER